2013. május 26., vasárnap

Fahéjas - vaníliás babakeksz

Mindenki tudja, mennyibe kerül egy doboz babakeksz... van többféle, de van valami közös bennük: csillagászati az áruk. Na most, meguntam én is, s eldöntöttem, hogy magam fogok neki elkészíteni valami csemegét. Én a nagy népszerűségnek örvendő almás babakekszet gondoltam tovább. 








A hozzávalók:

  • 25 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 2 közepes méretű alma 
  • 2 ek étolaj
  • 2 csipet fahéj
  • 1 rúd vanilia
  • 1 mk. xilit (elhagyható)

Az almát meghámozod, és lereszeled. A vaníliát felhasítod, kikaparod a magokat és hozzáteszed az almához.  A lisztet, az olajat, a xilitet is hozzáteszed, majd jól összegyúrod. Nyújtsd ki kb. 1 cm vastagságúra és pogácsaszaggatóval, vagy pohárral szúrd ki a kekszet. Ha van más kiszúróformád, kísérletezz bátran, de a kerek nagy lepények könnyebben foghatók a kis kezek számára. (Igaz, én formákat szaggattam. :)) Tedd be előmelegített sütőbe, és süsd aranybarnára. Jó, mert nem morzsálódik, és fogzásra is kitűnő.

Jó tanács: 

Ezt a kekszet inkább 8 hónap felett ajánlom a fűszerek miatt, és az állaga miatt is. 
A xilittel csínyján, mert nagy mennyiségben hasmenést okoz, akkor is, ha nincs hozzászokva a szervezet!

Levinek ízlett, azt hittem nem fogja elfogadni a bolti keksz után, de szépen elnyammogta. :) Remek nasi étkezések között.  ;)

Tesztelés:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése