2012. október 24., szerda

Van-e otthon sütőtök? Sül-e abban sütőtök? Lesz-e ebéd tök ételes, Finom ízű tökéletes?

Bocs az eltűnésért, nem igazán van időm - ha van is, akkor sem ezzel foglalkozom - mostanában gépelgetni, mivel Levi keresztanyukája és keresztapukája hazajöttek egy hétre, s igyekszünk minél több időt együtt tölteni. 
Ma oda voltunk megméretni Levit, hát megkaptam, hogy tömöm a gyereket. :D 5800 gramm, ami két hét alatt 500 gramm hízást jelent! (Ha jól tudom, 100 a normális.... :D) Igazából már elegem van, egyszer hol azt mondják, hogy úgy hízik, mint ahogyan a nagy könyvben meg van írva, egy hétre rá meg már meg tömöm mint a libát. :D Megkérdezték, hogy miért hiszem azt, hogy nem eszik normálisan, mivel mondtam, hogy sokat meghagy. Válaszoltam, hogy átlagban, ha megeszi az adagot, akkor az 180 ml szokott lenni. Erre: - Mennnyiii???? :D
Ezek szerint sokat eszik a drágám... de nem látszik rajta szerintem, olyan szép husis, mint amilyennek egy ilyen korú babának kéne lennie. 
Ki tud ezen elmenni... Szolnokon azt mondják, hogy emeljem az adagot, itthon meg libatömő nagyiparos vagyok... :D 

Mellesleg a védőnéni tanácsára elkezdtük a hozzátáplálást. Eddig még őszibarackot próbáltunk almával, ez ment. Jött a krumpli, na azt nem díjazta, mivel ordított, mint a sakál. Ma úgy döntöttem, hogy az új ízeknél először azok levét adom neki. Szerintem azért jobb így, mert először megízleli az ízét hasonló sűrűségben, mint amilyen a táp, nem hirtelen neki a váltás. Ma vettem két üveg gyümölcslevet, egy sütőtök ízűt és egy barack - alma - répa koktélt. Az utóbbit nem próbáltuk még ki, de a sütőtök az siker volt. :))) (Bár nekem olyan szaga volt, mint egy egy hete nem takarított istállónak, de mindegy.) Úgy tűnt, ízlett neki, tízóraira 30 ml-t bepuszilt belőle. Répalevet is evett már, hát azt így úgy, de elfogadta. Eldöntöttem, hogy én nem fogok neki venni ilyen édes pépeket, ha vásárolok is neki, akkor is natúrt. Persze elhiszem, hogy a sztracsatellás, vaníliás, banános, meg minden kutyafüle az jobban menne, de én nem szeretném rászoktatni az édesre. Jó lenne a helyes táplálkozásra nevelni legalább két évig, utána az óvodában úgyis el fogják fuserálni... Teáztatni sem teáztatom, még cukor nélkül sem, csak babavizet kap. A doktornő mondta, hogy hiába kaphatóak már 4 hónapos kortól tejpépek, nem jók a babáknak még ilyen korban, mert eszeveszettül fel hizlalják a kicsit. Ez pedig ugye ahhoz is vezethet, hogy a baba nem mozog eleget - nem tudja az életkorának megfelelő dolgokat megcsinálni, hiszen annyira kövér, hogy meg sem bír mozdulni, vagy csak nagyon nehezen. Szerintem inkább érdemes ezeket a pépeket 6 hónapos kor után adni, amikor már a mozgáskultúrájuk egyre több dologból áll. 

Apropó, mozgáskultúra: Levikém ma végre oldalra fordult magától. Reggel észrevettem, de azt hittem, hogy véletlen. Aztán a védődőnél egyszer csak átlendítette a lábát a másikon, oldalra fordult, és így kezdte el pofozgatni Pötyikét, a labdáját. :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése