2012. október 15., hétfő

18 liter mosószer házilag. Igen. 18 liter.


A mai nap szöszöltem a neten, és az egyik spórolós blogon eme remek receptet leltem. :) Mivel mint mondtam jót tett velem a Jóisten, és eltüntette mellőlem azt a férget, aki majdnem (de csak majdnem!!) tönkre tette az életemet - magyarán egyedülálló anyuka vagyok - igyekszem a lehető legolcsóbban kijönni a havi keretemből. Mivel Levire most már majd egyre többet kell mosni, így el kell gondolkoznom azon, mivel is tisztítsam ki a ruháit úgy, hogy ne legyen káros sem rá, sem a természetre. Ugyanakkor én is jól jöjjek ki anyagilag. 
Ugyan még nem próbáltam ki (még van itthon dreft meg silan, még tomi is....), de hamarosan úgyis rendelni szándékoztam az internetről öko bigyuszokat. Majd addig bújom az oldalakat míg nem találok olyat, ami a termékeket is jó áron kínálja, és a szállítás sem horribilis áron valósul meg. Mert hogy én nem fogok kilós bóraxot meg szódát cipelni a vonaton az biztos... :D

Na de a recept:
  • 125 gr bórax
  • 1 db  200 grammos mosószappan (Caola például)
  • 250 gr  mosószóda (százasban is olcsón lehet kapni, de az internetről is lehet kapni jó áron, pláne, ha személyesen veszed át, vagy pick pack ponton)
  • a jó öreg víz
A szappant lereszeled az almareszelőn. 1 liter vizet tegyél fel melegedni egy olyan fazékba, amit nem használsz (vagy ha szereted a szappanos levest, akkor nyugodtan olyat, amit használsz. :D), tedd fel melegedni. 
Tedd bele a szappant (legjobb habverővel keverni, de jó bármilyen más keverő eszköz, amivel kényelmes, de ügyelj arra, hogy fém legyen, mert az nem veszi be magába a szagot!!!) Amikor a szappan teljesen felolvadt, rakd bele a bóraxot és mosószódát, s várd meg míg azok is jól feloldódnak benne. 
Öntsd bele egy tiszta festékes vödörbe (vagy savanyúságos vödörbe), és öntsd tele vízzel. Ennyi. Meg egy bambi. Egy mosásnál 1,5 dl elég. 
Tehetsz bele mosóparfümöt is, (Én szeretem ha illatosak a ruhák, bár nem muszáj, hiszen öblítésnél az ecetbe is belerakhatod. Igaz, ennél a mosószer mennyiségnél nem valami olcsó megoldás mosóparfümöt beleönteni. :D De ha úgy szereted, akkor 8 literenként  10-15 csepp illóolajat lehet a keverékhez adni. Pl.: levendula, rozmaring, teafa illóolaj.) Azért ecet, mert puhítja a ruhát, és fertőtleníti. Nem utolsó sorban pedig nem 500 ft., mint egy jobb öblítő. Ja, és lehet, hogy a mosószóda helyett jobb a nátrium - perkarbonát, de az drágább. Sokkal. 

 Gyapjút és selymet nem lehet vele mosni!!!!

Lássuk, mennyibe kerül, ha megrendeled (kivéve a mosószappant, mert azt a százasban is megveheted):
Mosodio.net:
  • Mosószóda: 450 ft./kg
  • Bórax: 435 ft./kg
  • Mosószappan (lehet epe is, de az drágább, kb. 505/590 ft.): 180 ft.

Összesen: 1065 ft.

+ szállítás: 

  • 0-3 kg: 980 ft.                  
  • 3-5 kg: 1190 ft.
  • 5 - 10 kg: 1390 ft. 

Miről beszélünk akkor?? :))) 

Na ennyi volt a mese mára, próbáljátok ki, én is azt teszem majd!!!! :) 
 Még sok sok jó ötletet itt találhatsz!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése