2013. június 14., péntek

Baba péntek - Milyen bicikli ülést válasszunk?



Régebben írtam, hogy kinéztem Levinek a bicikliülést. Végül nem rendeltem meg, mert találtam itthon, a városunkban is. Ugyanannyiba került, mintha megrendeltem volna, szállítással együtt, sőt még olcsóbban. Sikerült megkérni az eladót, hogy szerelje fel nekem, mert nem bírtam volna hazavinni, ugyanis aznap végeztem a nagybevásárlást is, másrészt meg azért ő csak jobban ért hozzá. A tapasztalatom az, hogy nagyon meg tudja könnyíteni az ember életét egy ilyen (már akinek nincs kocsija). Nekünk nincs autónk, szóval ez tűnt a legjobb alternatívának. Levinek tetszik, igaz nincs annyira oda érte, mint vártam, de legalább nem utálja. A szülinapjára kapott triciklije...az bezzeg! :D De józan paraszti ésszel gondolkodva is rájöhetünk, hogy nem mindegy, milyen bicikliülést vásárolunk, s az sem, hogy mikortól. 




1. A gyermek jól tudjon ülni

Az első aranyszabály az, hogy a kicsi stabilan tudjon ülni. Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy elücsörög egyedül. Ha megpróbálod eldönteni, de nem engedi, kitámaszt, az azt jelenti, hogy már biztonságosan, stabilan tud ülni. Az meg alap, hogy magától tudjon felülni.  

2. Legyen benne biztonsági öv 

Sok gyereket láttam gyerekülésben úgy, hogy nem volt bekötve és ez borzasztó! Hogy nem fél a szülő, hogy kieshet a gyerek?  

3. Legyen lábrögzítő rajta

A gyerek lábát nem árt lerögzíteni, különben baleset is lehet belőle. 

4. Minél hamarabb szerezzünk be bukósisakot! 

A baleset megelőzés szempontjából ez az egyik legfontosabb. Itt vidéken engem hülyének néznek, mert égre földre keresek Levinek, sőt van aki azt mondta FELESLEGES!!!

5. Hátsó gyerekülés esetén magas háttámlásat válasszunk, mert az védi a gyerekek a feje tetejéig. Ennél figyeljünk arra, hogy felfelé öblösödő legyen, hogy a gyerek bukósisakkal a fején is kényelmesen elférjen.

6. Amikor adapteres gyerekülést veszünk, kérdezzük meg, hogy milyen átmérőjű vázra lehet felszerelni, mert vannak olyan típusok, melyek a vastagabb mountain bike vázakat nem érik körbe. Ha több kerékpárt is használnánk gyerekhordásra, lehet külön venni adaptert is. 

7. Budapesten érdemes „gyerekes” kerékpárt fenntartani. Olyat, ami biztonságos, és kényelmes, de nem annyira kecsegtető a bicikli tolvajoknak. Legyen szabadságunk, hogy bárhol, bármikor ott merjük hagyni. (Nehogy bringa nélkül kelljen hazasétálni a játszótérről). Azonban még erre is a legjobb zárat válasszuk (U-lakat vagy nagyon vastag burkolt lánc). 

8. Világítás mindig legyen a kerékpáron.

9. Tartsuk be a KRESZ-t, ha nem vagyunk rutinos kerékpárosok, olvassuk el a kerékpárosokra vonatkozó szabályokat. Sok félreértés van a köztudatban sajnos.

10. Tartsuk be a maximális súlykorlátokat. Legyen rajta minősítő tanúsítvány, ami igazolja, hogy megfelel a hatályos jogszabályoknak a biztonság tekintetében.


Hátul, vagy elől?


Amíg a gyermek kisebb mint egy éves, praktikusabb az előre szerelhető ülések, mert így látjuk a csemetét, és ő is minket. Viszont negatívum, hogy nem lehet sokáig kihasználni, a kicsi nagyon ki van téve a szélnek, és kényelmetlen lehet egy 15 kilós gyerekkel elől lavírozni.
A hátulra szerelhető ülés előnye, hogy sokáig használható, 22 kg-ig, és mi magunk védjük a széltől a kicsit.


Csomagtartóra, vagy vázra?


Én a vázra szerelhető változatot választottam, mert egy: nincs csomagtartóm, kettő: A vázra szerelhető ülés nem vezeti át annyira a rezgéseket az ülésre, mint a csomagtartóra szerelhető, így a gyerekből sem fog kirázódni az élet, ezeken a szép, sima magyar utakon...Plusz pont érte, hogy egy kattintással le lehet venni a biciről.

A csomagtartóra szerelhető sem rossz, talán egy kicsivel stabilabbnak hathat, ám ez nem igaz. Hátránya, hogy nem lehet könnyen leszerelni. 


Forrás: divany.hu


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése