2013. február 5., kedd

És hogy miért pont ezeket az anyagokat mutattam be?

Ezért:

Bemutatom életem első kencéjét! Ezt Levinek készítettem, popsivédő krém. Nagyon egyszerű az elkészítése, mindössze 20 percet vesz igénybe, és garantált sikerélményt ad. :) Nagyon természetes kenőcs, tele tápláló olíva, valamint méhviasszal. A  fedőn lévő címke pedig bizonyára ismerős lesz nektek! :) A receptet is megosztom veletek, remélem kedvet kaptok az elkészítésére, hiszen egyáltalán nem volt drága. Az alapanyagok 2000 ft-ba sem kerültek, és még legalább egy adag elkészíthető belőlük. Ez a mennyiség 120 ml, és rengeteg ideig elég lesz, hiszen a konzisztencia növelőktől, valamint a cink oxidtól jó sűrű kis krémet kapunk. Ha hígabb állagot szeretnél, olíva olajjal hígíthatod.Végeztem Levi bőrén próbatesztet, nem irritálta, remélem be is fog válni! :) Ha esetleg valaki kipróbálta, örülnék, ha megosztaná velem kommentben a tapasztalatait!
  
Hozzávalók

  • 4 evőkanál extra szűz olíva olaj
  • 1 evőkanál reszelt méhviasz vagy pasztilla
  • 1/2 teáskanál E vitamin olaj (4-5 kapszula)
  • 2 teáskanál cink oxid
  • 5 csepp levendula olaj (Én 3 cseppet raktam)
  • Egy kiskanálnyi panthenol

Elkészítés

Gőz fölött (egy forrásban lévő vizes lábasra helyezzünk egy másikat, vagy egy jénai üveg tálat), melegítsük fel az olajat és a méhviaszt. Ha a viasz teljesen elolvadt, vegyük le a gőzről, és keverjük jól össze. Folyamatos keverés mellett adjuk hozzá a cink oxidot, ha habverőt használunk a végeredmény nem lesz olyan szemcsés. Ha már nem olyan meleg, öntsük bele az E vitamint és a levendula olajat is, valamint a panthenolt. Tegyük zárható üvegbe, és vigyázzunk a baba szájába ne kerüljön, mert belsőleg mérgező.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése